Právě čtete

Jak naložit se sportovním oblečením zpod stromečku?

4001  
Sdílet: 

Jak naložit se sportovním oblečením zpod stromečku?

My vám rozhodování trochu ulehčíme výběrem nejrůznějších způsobů cvičení, které vás opět dostanou na koně.

27. 12. 2017 3 min. čtení Redakce
Jak naložit se sportovním oblečením zpod stromečku?

Tak a je hotovo. Dárky jsou rozbalené, salát i kapr skoro snězený a zbytky cukroví přichystané na silvestrovské oslavy. Pokud i vy ležíte už několikátý den přecpaní na gauči u televize, povolujete si pásek u kalhot a koutkem oka pokukujete po sportovním oblečení, které vám nadělil Ježíšek, užijte si poslední chvíle lenošení vánočních svátků. Nový rok už skoro klepe na dveře a všichni dobře víme, že naše předsevzetí se sama nevyplní.

Vánoční mlsání a následné půlroční hubnutí do plavek je zkrátka oblíbeným evergreenem nás všech. Po novém roce jsou všichni plní síly, elánu a odhodlání, nicméně udržet nastavené tempo a nadšení bývá zpravidla tím složitějším úkolem. Přitom jde jen o to zvolit vyhovující druh cvičení, který vás okamžitě nepřestane bavit, a vy tak kontinuálně zapracujete na své fyzické kondici i vysněné postavě.

Začněte během

Běhání pro mnoho lidí v začátcích představuje tu nejmilosrdnější variantu, jak se dostat do aktivního módu. Nic k tomu totiž nepotřebujete a tato aktivita vás časově neomezuje – zaběhat si můžete dojít kdykoli ve volné chvíli. Pokud vám to ze začátku nepůjde, zkuste střídat chůzi a běh a intervaly běhu postupně prodlužovat, uvidíte, že to za chvíli půjde samo. Tento článek vám ukáže, jak se do toho pustit, aby nic nebolelo a běh vám maximálně vyhovoval.

Jóga

Tato cvičební metoda původem pocházející z Indie se v posledních letech zařadila na seznam nejoblíbenějších způsobů cvičení. Byla postupně modifikována do nejrůznějších podob a každý si tak dnes může vybrat ideální tempo a náročnost. Jógu můžete cvičit i doma, nicméně správné dýchání a provádění jednotlivých cviků je lepší si nejprve osvojit od zkušeného lektora, který vás v samotných začátcích povede a vše velmi usnadní. Podle našeho průvodce jógou se sami rozhodnete, jaký druh vám vyhovuje nejlépe.

Cvičení s pomůckami

Někdo rád posiluje s vlastní váhou, ovšem jiný se cítí lépe při užívání nejrůznějších cvičebních pomůcek, které zvyšují zátěž, vyrovnávají balanc či držení těla a pomáhají zvýšit tepovou frekvenci vašeho srdce. Pomůcek je na dnešním trhu opravdu mnoho. Některé, jako třeba gumičky či švihadlo, jsou již léty prověřenou klasikou, nicméně se stále objevují nové a nové a my často ani nevíme, na co se která používá. Mrkněte se na některé z nich a zvažte sami, zda je to pro vás ta pravá cesta.

Cvičení na břicho

Partie břicha a pasu bývají těmi nejproblematičtějšími a to platí dvojnásob po svátečním hédonismu. Jestli už neobléknete jediné kalhoty a obtažené tričko jste raději vyměnili za vytahaný svetr, je toto cvičení přesně to pravé. Chce to sice pevnou vůli a notnou dávku odhodlání, nicméně uvidíte, že brzy začne přinášet ovoce a vy se budete cítit mnohem lépe jak po fyzické, tak i po emocionální stránce.

Cvičte podle videa

Pokud vlastní vůle nestačí a vám se nechce platit za drahé lekce s instruktorem, zařiďte si fitness studio doma v obýváku a vyzkoušejte on-line cvičení s nejrůznějšími trenéry. V současné době je takových lekcí plný YouTube a stačí si tak vybrat cvičení na míru. Ovšem pozor, některá videa jsou amatérská a instruktoři nemají příliš zkušeností. V takovém případě by vám cvičení mohla opravdu uškodit. Mrkněte se na náš výběr profesionálních trenérů, jejichž programy vás rychle dovedou k vysněnému cíli.

Protažení

A nakonec nesmíme zapomínat ani na důkladné protažení po každém cvičení. Svaly se při posilování zkracují, a pokud je neprotáhneme, nejenže druhý den budou o poznání citlivější, ale posilování padne z velké části vniveč. Lehké protažení je vhodné i před začátkem cvičení – prohřeje svaly a připraví tělo na fyzický výkon. To pak začne rychleji vnímat vykonávaný pohyb, zklidní se, synchronizuje dech a lépe vstřebá veškeré impulzy. Nasbírejte inspiraci v našem článku a začněte s tím ještě dnes.

Čtěte také

Zvedněte si náladu s jógou smíchu
Zvedněte si náladu s jógou smíchu3180
Rozcvička: Posilněte střed těla
Rozcvička: Posilněte střed těl3971
Buďte fit i po šedesátce
uďte fit i po šedesátce2935
Další články