Právě čtete

Od kapslí až po čokoládu aneb 80. léta v Tchibo

3227  
Sdílet: 

Od kapslí až po čokoládu aneb 80. léta v Tchibo

Nejenže 80. léta byla revoluční na politické mapě světa – skončila studená válka, padla železná opona, 17. listopad v Československu snad ani připomínat nemusíme – ale revoluční byla také ve světě kávy.

25. 2. 2015 2 min. čtení Redakce
Od kapslí až po čokoládu aneb 80. léta v Tchibo

Tchibo totiž uvedlo na trh svůj první robot na kávové kapsle Tchibo Espresso Maschine Picco. V Německu se ho tehdy prodalo více než 200 tisíc kusů a snad pomohl v této napjaté době uklidnit nervy mnoha tisícům lidí.

Populární mašinka se musela krmit speciální kapslí Picco Espresso, jejíž zbrusu nový hranatý obal se vymykal snad všem dosavadním řadám. Na našem exkluzivním retro obrázku ho sice najdete vedle tradiční konvičky, ale vysvětlujeme si to tak, že právě ona měla být předznamenáním budoucnosti, kdy už ji při přípravě kávy vůbec nebude potřeba.

1987_00000be2

Pokud jste však v osmdesátých letech toužili po klasice, místo inovativních kapslí jste si mohli koupit klasický plechový obal, který následně mohl sloužit jako schovka pro další vzácné ingredience či potřeby do kuchyně. Jak je vidět, Tchibo vždy myslelo hlavně na to, aby byly věci co nejpraktičtější. Což je ostatně politika, kterou drží dodnes.

1987_00000a56

Ani zlaté obaly nicméně úplně nezmizely, jen od sedmdesátých let prošly menším faceliftem a udávaly krok v kávovém designu společnosti Tchibo i v dalším desetiletí. Zlatá barva ostatně vždy symbolizovala něco výjimečného nebo speciálního, což se v minulosti Tchibo snažilo na trh přinášet především prostřednictvím svých káv. V 80. letech jim vévodily druhy Sana a Beste Bohne.

1986_00000a57

Další značky pak Tchibo zabalilo do minimalismu – odhadujeme, že to mělo souvislost s rozvojem minimalismu ve všech oblastech kulturního života. Například v hudbě tehdy svého tvůrčího vrcholu dosahoval skladatel Philip Glass. A možná je to odvážné tvrzení, ale i díky jeho tehdejší popularitě a následnému vlivu na globální dění v kreativním průmyslu jste mohli vídat kávové řady Privat a Sana v jednoduchých obalech s elegantním a jednoduchým písmem, které kombinovalo psaný a tiskací projev. Jen řekněte, nevypadá ten obal i ve vašich poličkách nádherně?

1986_00000b8e

Na závěr si pak dovolíme zmínit ještě jednu tehdejší inovaci – novým produktem se totiž stala horká čokoláda pro ty nejmenší z nás.

1987_00000cf3

Pokud se na její obal podíváte dostatečně pozorně, zjistíte, že Tchibo už tehdy bylo natolik progresivní, že postavy dětí i jejich matek odělo v duchu našeho oblíbeného módního stylu normcore, který je dnes jedním z nejžhavějších trendů v oblékání po celém světě.

A jak jste na tom s 80. lety vy? To nám napište do komentářů.

Pokud se vám článek líbil, mohlo by vás také zajímat
Další články