Právě čtete

Zlatá sedmdesátá léta kávových obalů

4037  
Sdílet: 

Zlatá sedmdesátá léta kávových obalů

To, že je káva svým způsobem obdobou zlata, věděli výrobci už v krásných sedmdesátých letech a i dávno předtím. Pro někoho je „sůl nad zlato“, pro někoho je zase káva čistým zlatem. A proč tedy neprojevit kávovým zrnkům notnou dávku respektu a nezabalit je do patřičného obalu, že?

29. 1. 2015 2 min. čtení Redakce
Zlatá sedmdesátá léta kávových obalů

Podívali jsme se do historie Tchibo (jak jinak) a zjistili jsme, že sedmdesátým letům jednoznačně vládla zlatá barva, alespoň co se týče obalů na kávu. Dnes bychom takové asi nechtěli vyhazovat.

1970_00000bb2

Speciální linii kávových obalů tvořily ty, které byly navrženy pro limitované edice. Je pochopitelné, že výjimečná byla nejen omezená časová dostupnost tohoto zboží, ale i vizuální podoba obalů. Některé řady a spřízněné reklamy zdobila voda, lodě, slunce a tak dále.

Nicméně nás ze všeho nejvíc baví praktický kufřík se zrcátkem a klíčem. Na cesty si neumíme představit nic praktičtějšího.

1970_00003413

Káva pro tvrďáky i křehké dívky

Pro drsňáky se v té době prodávala i káva Western coffee. Ne, nebyla nekompromisně vystřílena nějakou bandou naštvaných kovbojů, ale ta stylizace drsného muže v klobouku, který si s chutí přivoňuje k šálku tmavého nápoje, vytváří krásný kontrast mezi lidskou tvrdostí a jemností tehdejší kávy.

1973_00000ebc

Když už jsme u mužů, chtělo by to zmínit i ženy. Tchibo Sana byla žádanou kávou mezi ženami žijícími v sedmdesátých letech v zemích, kde bylo toto zboží k dispozici. Světlý obal popsaný krásným písmem evokoval pocit něžnosti a útulné domácnosti.

Co by dala kdejaká dnešní bloggerka, co chce být cool, za fotku, jako je tato. Ani Instagram na toto žádný filtr nemá.

1973_000034b2

A jak jste na tom se 70. lety vy? 

Pokud se vám článek líbil, mohlo by vás také zajímat
Další články