Podívali jsme se do historie Tchibo (jak jinak) a zjistili jsme, že sedmdesátým letům jednoznačně vládla zlatá barva, alespoň co se týče obalů na kávu. Dnes bychom takové asi nechtěli vyhazovat.
Speciální linii kávových obalů tvořily ty, které byly navrženy pro limitované edice. Je pochopitelné, že výjimečná byla nejen omezená časová dostupnost tohoto zboží, ale i vizuální podoba obalů. Některé řady a spřízněné reklamy zdobila voda, lodě, slunce a tak dále.
Nicméně nás ze všeho nejvíc baví praktický kufřík se zrcátkem a klíčem. Na cesty si neumíme představit nic praktičtějšího.
Káva pro tvrďáky i křehké dívky
Pro drsňáky se v té době prodávala i káva Western coffee. Ne, nebyla nekompromisně vystřílena nějakou bandou naštvaných kovbojů, ale ta stylizace drsného muže v klobouku, který si s chutí přivoňuje k šálku tmavého nápoje, vytváří krásný kontrast mezi lidskou tvrdostí a jemností tehdejší kávy.
Když už jsme u mužů, chtělo by to zmínit i ženy. Tchibo Sana byla žádanou kávou mezi ženami žijícími v sedmdesátých letech v zemích, kde bylo toto zboží k dispozici. Světlý obal popsaný krásným písmem evokoval pocit něžnosti a útulné domácnosti.
Co by dala kdejaká dnešní bloggerka, co chce být cool, za fotku, jako je tato. Ani Instagram na toto žádný filtr nemá.
A jak jste na tom se 70. lety vy?