Právě čtete

Je lepší běhat ráno nebo večer?

20148  
Sdílet: 

Je lepší běhat ráno nebo večer?

Otázka položená v tomto titulku je jednou z těch vůbec nejdiskutovanějších snad na všech běžeckých fórech. Paradoxně nejlepší čas na obutí tenisek je okolo oběda, kdy má tělo nejvíce sil. Poněvadž je ale většina z nás tou dobou v práci, málokdo si to může dovolit, pokud tedy zrovna neutíká od nějakého těžkého pracovního úkolu.

23. 10. 2015 3 min. čtení Redakce
Je lepší běhat ráno nebo večer?

Spousta lidí se tedy pře, zda je lepší běhat ráno nebo večer. Obě varianty mají podle diskutérů na internetových fórech své plusy a mínusy, podívejme se na jejich argumenty pořádně zblízka.

Běh ráno

Vstát z postele ještě neznamená probudit se. Všichni to jistě znáte, když se trmácíte ospalí z peřin do kuchyně pro spásu v podobě šálku kávy. Ranní běh je jednou z forem, která vám pomůže zahájit váš den. Aktivita vašeho organismu začíná stoupat okolo 6. hodiny, mezi 9. a 11. roste strmě vzhůru a svého vrcholu dosáhne okolo 12. hodiny. V poledne se tedy nacházíte v nejlepší kondici. Ráno je tělo těsně po odpočinku, chvíli trvá, než se prokysličí, zahřejí se svaly a rozproudí se krev. Pokud máte sedavé zaměstnání, pomůže vám to zachovat si v práci soustředění a nebudete tolik unaveni.

Vy, co s běháním začínáte, se sice můžete v prvních týdnech po ranním běhu cítit vyčerpaní, brzy si na to ale zvyknete a stane se to pro vás tím nejlepším způsobem, jak rozběhnout fyzické pochody a nastartovat metabolismus. Budete se cítit skvěle a nabiti energií po celý den. Je to také motivace proč vstát, pokud máte problémy s vyleháváním o víkendu dlouho do odpoledne. Nezapomeňte se před sportovním výkonem dostatečně napít, je dobré taktéž běhat nalačno a nasnídat se až poté, ať tělo nezatěžujete dalšími činnostmi.

„Ranní běh je vhodný především pro ty z vás, kteří chcete shodit pár kil, neboť jím vyčerpáte svalový tuk, který si pak během dne svaly doplňují ze zásob podkožního tuku,“ tvrdí odborný běžecký portál behej.com.

aa5

Běh večer

Zajít si po náročném pracovním dni ještě zaběhat může být pro někoho z vás děsivá myšlenka, je to ale právě běhání, které vám pomůže vypnout a odpojit se od veškerých pracovních problémů, stresu a povinností. Díky tomu zůstanete ještě o něco déle čilí a soustředění na další aktivity a v noci se vám bude lépe usínat. Kolem 16. až 17. hodiny dochází k druhému vzestupu výkonnosti, který posléze klesá zhruba po 19. až 20. hodině, později se už běhat nedoporučuje, neboť tělo se již zklidňuje a připravuje ke spánku. V těchto hodinách je vhodné se jen lehce procvičit a díky tomu podpořit spalování tuků, které probíhá přes noc.

Večerní běhání vás také může vybičovat k mnohem lepším výkonům, neboť svaly jsou již po celém dni zahřáté a lépe fungují. Je to chvíle překonání osobních rekordů a větší radosti z pohybové aktivity, neboť se nemusíte tolik přemáhat a spěchat do práce jako ráno.

Kdy je tedy nejlepší běhat?

Každému vyhovuje něco jiného, a proto je důležité, abyste si to naplánovali podle svých osobních požadavků. Udržujte tento zvyk, aby si na něj tělo přivyklo. Když si v tom utvoříte určitý stereotyp, nebudete se muset v obtížných chvílích tolik přemlouvat. Důležité je hlavně vyrazit ven a trénink neodkládat, jinak byste se dostali do běžeckého pekla. I když nejste žádný profesionál, nepodceňujte pohybovou aktivitu, ať ráno nebo večer, a sportem se především bavte a relaxujte.

Čtěte také

Jak začít běhat a nepřestat
Jak začít běhat a nepřes12745
Proč zařadit běh do vašeho života?
Proč zařadit běh do vašeho života?30668
Jak jsme se učili acrojógu
Jak jsme se učili acrojógu3801
Další články