Právě čtete

Jak v zimě cvičit, i když se vám nechce?

14569  
Sdílet: 

Jak v zimě cvičit, i když se vám nechce?

Zima sice v posledních letech přichází stále později a později, nic se ale nemění na tom, že spolu s ní máme tendenci zpomalovat, choulit se do peřin a nejlépe nic nedělat. Pro udržení kondice to ale není zrovna dobrá volba. Možná se vám do sportování teď moc nechce, co kdybychom vám ale řekli, že můžete sportovat, aniž by to byl váš prvotní cíl?

6. 1. 2016 3 min. čtení Veronika Wisiorková
Jak v zimě cvičit, i když se vám nechce?

 

fp1f5Fw4lF58O20A0Re_cXch0vzvLbyhAx-bapRq97I

Den na sjezdovce vyždímá vaše svaly na nohou

Zima je neodmyslitelně spjata s lyžováním. Ať jste fanoušek dvou delších nebo jednoho kratšího prkna, váš prvotní impulz vyjet si na hory určitě nepochází z myšlenky více se hýbat. Je to totiž zábava, což by i sport měl vlastně být. Takový den na sjezdovce maximálně vyždímá vaše svaly, především na spodní části těla. Pokud jste žena o váze 65 kilo, za hodinku lyžování můžete spálit kolem 300 kcal, což se může klidně rovnat porci vaší snídaně.

Alpinning při sáňkování

Vzpomínáte, jak jste v mladším věku celé odpoledne trávili sáňkováním? Kolik jste se u toho nasmáli? Vezměte děti na odpolední sáňkování a absolvujte všechny sjezdy spolu s nimi. Věřím, že nebudete vnímat, kolikrát jste vyběhli kopec, abyste se mohli znovu svézt. A teď si vzpomeňte, jak vyzdvihované jsou lekce alpinningu, které jsou postaveny na chůzi do kopce… ano, vzpomínáte správně, je to jeden z nejlepších způsobů, jak posílit stehenní i hýžďové svaly. S tím rozdílem, že při sáňkování si navíc užijete čerstvý vzduch a přítomnost vašich malých ratolestí.

P8gHxZ8ElHinymeLNx7SAeCVCPCdN1eubTR6mRBvWHQ

Chůze po horách je skvělá pro vás zadeček

Že nepatříte mezi vášnivé lyžaře? Můžete na hory přeci jen tak, na pořádnou túru. Takový pohled z vrchu hory na zasněžené údolí je přeci jeden z těch, který by vám přes zimu neměl chybět. Procházka s přáteli nebo rodinou může být skvělým prostorem pro společně strávený čas, při kterém ani nebudete vnímat, jak chůzí do kopce posilujete zadeček, nohy a kardiovaskulární systém, navíc se množství spálené energie může s klidem rovnat kousku dortu a kávě, kterou si na vrcholu můžete dopřát.

Bruslení zacvičí s celým tělem

Další skvělou příležitostí, jak rozhýbat zimou ztuhlé tělo, je bruslení na ledu. Vždyť hodinka na bruslích s klidem vydá energii nedělního obědu! Bez obav si tak můžete dopřát tradiční jídlo s rodinou, navíc kdo by neměl rád svištění na mrazivé ploše? Ať už na zimním stadionu nebo na pevně zamrzlé přehradě, záleží jen na vás, zda zvolíte romantickou projížďku ve dvou anebo si s partou kamarádů zahrajete hokej. Zima vám rozhodně nebude.

jidlo

Jen u toho všeho myslete na stravu

Nezapomínejte, že součástí každého sportu je odpočinek, který můžete absolvovat například s šálkem horkého čaje nebo kvalitní kávy. Myslete také na to, že sport jde ruku v ruce se stravou, proto nepodlehněte všudypřítomným medovinám či párkům v rohlíku, radši mějte vždy po ruce vhodnou svačinku, například v podobě sušeného masa, proteinové tyčinky nebo celozrnné bagety s kvalitní šunkou.

V každém případě se nezapomeňte dobře bavit, protože o kvalitně strávený čas by nám mělo jít především. :)

Čtěte také

Je lepší běhat ráno nebo večer?
Je lepší běhat ráno nebo večer?20080
Jak začít běhat a nepřestat
Jak začít běhat a nepřes12693
Proč zařadit běh do vašeho života?
Proč zařadit běh do vašeho života?30637
Další články