Právě čtete

Cvičením proti podzimnímu nachlazení

5122  
Sdílet: 

Cvičením proti podzimnímu nachlazení

Únava, kašel, fyzické vysílení a odřený nos od neustálého smrkání... Tyto příznaky by mnoho z nás s klidem prohlásilo za definici podzimních měsíců. Sychravé počasí, stres a méně fyzické aktivity vysává náš organismus a my se stáváme náchylnějšími k nejrůznějším lehkým i vážnějším onemocněním, kterých se pak horko těžko zbavujeme. Přitom však stačí jen dodržovat několik základních principů zvyšujících naši obranyschopnost natolik silně, že se všem neduhům vyhneme širokým obloukem.

1. 11. 2017 3 min. čtení Redakce
Cvičením proti podzimnímu nachlazení

Co a jak jíst

Pokud jste se rozhodli strávit další podzim bez ustavičného léčení všech možných druhů imunitních chorob, začněte u svých stravovacích návyků. Neoddiskutovatelným základem je vydatná, nejlépe teplá snídaně, pravidelné a klidné stravování bez stresu a dlouhodobý přísun vitamínů v podobě ovoce a zeleniny všech barev. Taktéž nepodceňujte pitný režim, dostatek spánku a outfity adekvátní k nepříznivému počasí.

Otužování

Pokud to myslíte opravdu vážně, začít můžete i s otužováním, ovšem pozor, nic se nemá přehánět. Než si troufnete na dlouhou ledovou sprchu, začněte se suchým otužováním pomocí studených kartáčů či mycích hub. Abychom ale nezapomněli na to nejdůležitější, cvičte a sportujte! Správná fyzická kondice je přeci základem zdravého těla i ducha.

První podzimní měsíce v našem těle nejvíce trpí slinivka a slezina, které se spolu s žaludkem a tlustým střevem významně zasazují o kvalitní a správnou funkci všech ostatních tělesných orgánů. Slezina filtruje krev a odstraňuje spotřebované krvinky, díky čemuž hraje rozhodující roli při podpoře imunitního systému. Slinivka zase produkuje nepostradatelné enzymy podporující štěpení potravin a jako jediná v celém těle tráví jak bílkoviny, tak i tuky a uhlohydráty. V rámci hladiny krevního cukru je tak naprosto nepostradatelná. Dnes vám ukážeme několik základních cviků podporujících tyto nepostradatelné funkce a zároveň utužujících vaše tělo ve zdravé fyzické kondici.

Energetické rozehřátí

Sedneme si do tureckého sedu. Nejprve si třením zahřejeme prsty i dlaně, následně položíme dlaň levé ruky na levý bok a pravou ruku s pokrčeným loktem nastavíme dlaní ven směrem od těla. S nádechem se zadíváme na prsty pravé ruky a s výdechem dlaň odtlačujeme od těla až do úplného protažení. Při nádechu jde ruka zpět do výchozí polohy.

Při pohybu ruky do odtlačení soustředíme co největší sílu a energii, představujeme si, že před sebou tlačíme něco opravdu těžkého. Při zpětném pohybu jako bychom přijímali co nejvíce okolní energie a směřovali ji dovnitř našeho těla. Cvik provedeme alespoň osmkrát.

Masáž

Zůstaneme v tureckém sedu a na levou ruku položíme pravou dlaň. Zahřátými dlaněmi poté po směru hodinových ručiček za pravidelného dýchání pomalu kroužíme. Délka masáže není časově omezena, záleží spíše na vašem pocitu a úlevě, kterou přináší.

Regulace žaludku a sleziny

Posadíme se rovně a otevřené dlaně položíme na kolena. S nádechem dlaně vytáčíme směrem vzhůru a paže pomalu vytahujeme nad hlavu do protažení. Hlava jde taktéž do lehkého záklonu a oči sledují otevřené dlaně. S výdechem je opět stahujeme dolů a pokládáme na kolena.

Podpora správného trávení

Posadíme se mezi paty a prohneme se dozadu. Pomalu se položíme na předloktí, prsty směřují směrem k patám. S nádechem se zvedáme na předloktí, protahujeme ruce a opíráme se o dlaně, hlavu necháváme zakloněnou a celé tělo v protažení. S výdechem opět klesáme dolů a uvolňujeme protažení. Cvik opakujeme alespoň osmkrát.

Přirozená detoxikace

Nohy zeširoka rozkročíme, přední pokrčíme a chodidlo vytočíme ven. Trup i náš pohled směřují dopředu. Při nádechu zapřeme pravý loket o pokrčené koleno a nakloníme k němu celý trup. Dlaň zapřené ruky je položena na žaludku, druhá ruka směřuje za záda. Pomalu klesáme, soustředíme se na hluboké prodýchání břicha a beder. Stejný cvik opakujeme i na druhou stranu.

Čtěte také

Zpevnění břicha pro dva
Zpevnění břicha pro dv4108
Rozcvička: Zapracujte na břišních svalech
Rozcvička: Zapracujte na břišních svalec…5929
Protažením ke štíhlému tělu
Protažením ke štíhlému tělu4795
Další články