Právě čtete

Cestovatelé radí, kam na dovolenou v ČR

11744
Sdílet:

Všichni máme oblíbené místo, kam se pravidelně vracíme, abychom si odpočinuli od každodenního shonu. Cestování je ale i o objevování nových míst, poznávání nových zážitků, lidí a jejich zvyklostí.

27. 6. 2016 6 min. čtení Redakce
Cestovatelé radí, kam na dovolenou v ČR

Cestovatelé, kteří procestovali celý svět, nám prozradili, jaká místa v Čechách jsou jejich nejoblíbenější a kam se rádi vracejí. Vy se tak můžete při plánování volných dní inspirovat a vypravit se na místa, kam byste se jinak nepodívali.

Slávek Král – Slávek Král – travel blog

13199416_1002857563163388_299834365_o

Tiské stěny

Nádherné pískovcové skály zasazené v krásné přírodě, ideální na túry po okolí. Osobně jsem tam zažil čtyřdenní alkoholický dýchánek se svými kamarády. Nejlepší!

Petr Novák – Naučme se

krkonose

Krkonoše

V Čechách mám nejraději hory. Krkonoše jsou pro mě srdcovka. S batohem na zádech musím přechod našeho nejvyššího pohoří absolvovat alespoň jednou do roka. Nejraději se vydávám s kamarády z Malé Úpy přes Sněžku, Luční boudu až ke Špindlerově boudě. Pokud čas dovolí, další den vyrážíme přes prameny Labe až do Harrachova na pomezí Krkonoš a Jizerských hor. Někdy přidáme na seznam i ty a dojdeme až do Josefova Dolu. Ideální je jaro a podzim, kdy horské stezky nekřižuje tolik turistů. Výhledy na panoramata hor, a nejen směrem do Polska, se nikdy neokoukají.

Ladislav Bezděk a Kateřina Dvořáková – Big Trip

ceske svycarsko

České Švýcarsko

Nejde určit pouze jedno místo. ČR je celá krásná. Je rozmanitá a hlavně je naše! Je to DOMA a to je nejvíc. ;) Mezi naše favority rozhodně patří kraj, kde žijeme (když zrovna nekroužíme kolem světa), a to je České Švýcarsko. Mezi další favority rozhodně patří Plzeň, Praha a Brno… Ale také celé jižní Čechy, Krkonoše. Prostě ČR je celá krásná.

Adam Marčan – AdamMarčan.cz

5860871394_055b4e32ef_o

Beskydy

Nejen, protože jsem se tam narodil a prožil své dětství. Příroda tam má své kouzlo, hloubku a jakési tajemství. Je tam velmi klidno, málo turismu a krásná a čistá příroda – lokální lidé k ní mají povětšinou pozitivní vztah.

Jan Žďánský – zdana2.blogspot.cz

labak

Labské pískovce

Musím se přiznat, že Českou republiku moc procestovanou nemám. Vždy jsem tvrdil, že na to mám čas a že po Čechách můžu cestovat s dětmi, až to přijde. Jelikož jsem vyrůstal v Českém ráji, tak nějak jsem vždycky tíhl ke skalám. Proto když jsem se loni vydal na kole do CHKO Labské pískovce, okamžitě jsem si celou oblast zamiloval. A to hned z několika důvodů. Především dostupnost. Stačí v Děčíně vytáhnout kolo z vlaku a během pár kilometrů jste ve skalním království.

Za druhé rozmanitost. „Labák“ není jen skalní město plné věží, které se na pětníku tyčí do nebe. Naopak, jedná se o rozlehlou plochu plnou lesů, skal a roklí. Procházka po masivu, jehož stěny padají hluboko dolů do údolí Labe, je určitě zážitek, který stojí za to zažít. Mně se vryly Labské pískovce do srdce asi nejkrásnějším východem slunce, jaký jsem v Čechách zažil. Poštěstilo se to loni na podzim při bivaku nedaleko Čertovy vody.

Jolana Sedláčková – Po vlastní ose

1. ČR - Pálava

Pálava

Výjimečná krajina na jihu Moravy, kam jezdím ráda hlavně na jarní výlety. Je to snad první místo v ČR, kde se po únavné zimě začíná probouzet příroda a přichází jaro. Pavlovské vrchy obývali už lovci mamutů a v současnosti jsou domovem pro celou řadu vzácných živočichů a rostlin. Díky tomuto přírodnímu bohatství se Pavlovské vrchy staly součástí biosférické rezervace UNESCO.

Petra Voráčková – Restless Child

Šumava

Nejradši mám jednoznačně Šumavu. Nejen, že je fakt pěkná, ale pojí se mi se vzpomínkami na dětství, výlety s rodinou a skautské tábory. Vůně šumavského lesa, bzučení stromů, praskání větviček a božský klid. Už jenom z těch vzpomínek je mi nějak tepleji u srdce.

Marián Grofčík (junior) – Lada svetom

Babetta

Žermanická přehrada

V ČR je víc fajn míst, ale Žermanická přehrada stála na našich cestovatelských začátcích a nastartovala naší chuť k podivným cestám. Před pár lety jsme se vydali na cyklovýlet ze severu Slovenska, jako líná osoba jsem jel na polofunkční Babettě. K večeru jsme to dotáhli až do Žermanic, asi 120 kilometrů od domu. V kempu se právě konal sraz motorkářů, takže jsem se s Babettou cítil jako doma a nebál jsem se zařadit do klubu lidí v koženkových bundách. Na závěr dne jsme se v ošumělé kempové krčmě strašně opili z laciné vodky a jeden člen posádky zvracel na místním WC, které je postavené venku uprostřed kempu a má prasklené dveře. Druhý den to ta Babetta po 20 kilometrech vzdala a před krčmou Šance se roztrhl řemen. Náhradní jsem samozřejme neměl. Z pobytu v Žermanicích se nezachovala žádna fotodokumentace, proto přidávam fotku té šílené Babetty.

Matej Fabšík (Fabo) – Lada svetom

lysa hora

Lysá hora – 1323 m.n.m.

Vysoce univerzální místo, s kterým se mi spojuje mnoho vydařených akcí. Tím, že je nejvyšším kopcem v Beskydech, přitahuje lidi, kteří mají rádi extrém každého druhu a to mě baví. Na Lysou netřeba plán, jednoduše tam přijdete jedním z mnoha způsobů a vždy se tam něco děje.

Někdy jen zmoklý u piva posloucháte historky nějakého týpka, co se vrátil právě z Himalájí a vypadá skoro na to, že ho vytáhli z koše na ostravském hlavním nádraží. Nebo se zrovna přihlásíte na nějaké bežecké závody, a když odcházíte, potkáte dědu, který tam chodí 600x do roka. Vždy když odtamtud odcházím, říkám si, že to naše cestovaní na žiguli není až také špatné, jak si myslíme.

Martin Stiller – Cyklocestování

Prašivá

Poslední roky a hlavně měsíce jsem si zamiloval beskydské poutní místo Prašivá, na kterém se nachází dřevěný kostelík z roku 1640 a také stylová horská chata Prašivá s rozhlednou patřící Klubu českých turistů, kde poslední rok probíhá ojedinělý projekt na záchranu tohoto beskydského unikátu. Celá hora a její okolí má magickou energii, ohromnou tradici, a vábí tak nejen poutníky, turisty, ale i cyklisty či běžkaře.

Kateřina Smolová – Hedvábná stezka

BESKYDY foto Kateřina Smolová

Beskydy

Českou republiku mám ráda úplně celou. Vyrostla jsem ale v Ostravě a člověk zpravidla vždycky tíhne k místům, kde prožil dětství. Proto nikdy nedám dopustit na Beskydy, kde jsem snad poprvé v životě spala pod širákem, začínala jezdit na horském kole a strávila nepočitatelné množství víkendů opékáním špekáčků na chatách všech svých kamarádů. Právě v Beskydech taky nejraději trénuju na větší hory.

Lukáš Kobza – Lukesovy stránky

Jeseniky

Jeseníky

Nejoblíbenější místo v Česku se mi těžko hledá, Česko je celé krásné. Mám rád Orlické hory, z jejichž podhůří pocházím, mám rád Jeseníky. Často jezdíváme na Vysočinu, na kamarádovu chalupu na Samotíně nedaleko Nového Města. Ale pokud naše krajina ukrývá nějakou skutečnou vzácnost, které ostatní svět může jen těžko konkurovat, tak jsou to podle mě oblasti pískovcových skalních měst, ať už Adršpach, Český ráj nebo Labské pískovce a České Švýcarsko. Tam jsem nedávno zavítal a už jen pohledu do majestátního kaňonu Labe jsem se nemohl nasytit.

Rudolf Švaříček – CK Livingstone

6020695363_5ccc92870e_o
zdroj: Flickr.com

Vysočina

Jsem původem z Nového Města na Moravě. Vysočina je stále velká srdcovka. Dají se zde nacházet pořád nová zajímavá místa. Na poměrně malé ploše se dá prožít spousta parádních zážitků. Nejen v zimě na běžkách, ale i v létě na kole…

Pokud se vám článek líbil, mohlo by vás také zajímat