Právě čtete

Devadesátková revoluce v kávových obalech

2614  
Sdílet: 

Devadesátková revoluce v kávových obalech

Začátek devadesátých let ve střední a východní Evropě přinesl velké politické revoluce, se kterými do této části světa přišla nejen demokracie, ale i kapitalismus a s ním řada velkých nadnárodních značek. Jednou z nich bylo i Tchibo, na Západě jinak už proslulé kvalitou své kávy a zároveň její cenovou dostupností.

10. 3. 2015 2 min. čtení Redakce
Devadesátková revoluce v kávových obalech

Společnost tehdy začala zakládat nové pobočky na Slovensku, v České republice, Maďarsku, Polsku a v mnoha dalších zemích a stalo se tak minulostí, že si ji místní fanoušci dobré kávy mohli leda dovážet z prvních porevolučních výletů do SRN.

Na tehdejší dobu si romanticky zavzpomínal i jeden z našich fanoušků na Facebooku: „Pamatuju si, jak jsme v roce 90 jeli s našima do Passau a máma tehdy v supermarketu Julius Meinl kupovala Tchibo v krabičce a brala to jako nějakej poklad. Protože to prostě k dostání v Československu nebylo. Vzpomínám, jak káva krásně voněla a celá rodina si pošmakovala, jak je to prostě kvalitní kafe, a byl to skoro obřad.“

Za tuto příjemnou vzpomínku mu tímto děkujeme, ale pojďme se teď o kousek posunout a podívejme se na to, jak v tehdejší době kávové obaly vypadaly.

1997_000008db

S velkými společenskými revolucemi (možná ne náhodou) přišel i velký redesign všech řad kávy Tchibo. Ve velkém se začala používat digitální úprava fotografií a poprvé se uplatnily grafické koláže. Dále se stanovil u každé řady barevný standard, který se udržuje až dodneška.

Například prémiová řada Privat Kaffee dostala nový, tmavě modrý kabát s vloženou fotografií kávových zrnek, a pravděpodobně v tomto obrázku poznáte jasného předchůdce toho, co si můžete koupit v kamenných obchodech Tchibo i na internetu v roce 2015.

1995_000008ff

V osmdesátých letech revoluční kapsle se pak začaly stále více a více prosazovat. Oblíbila si je hlavně mladá generace, což se odrazilo i v různých barevných provedeních jejich obalů. A jak si můžete všimnout, byla tehdy ještě v řadách Cafissimo stále k dispozici i horká čokoláda, kterou už dnes u Tchibo nenajdete, narozdíl třeba od čajových kapslí.

1994_0000097d

Nastávající vlna přelomových technologií v devadesátých letech ale ještě neznamenala, že v novém a rychle měnícím se světě klasika nemá své místo. Tradiční značky jako Gold Mocca a další zůstaly u jednoduchých kreslených ilustrací a navazovaly tak na zlatá sedmdesátáosmdesátá léta kávových obalů.

1994_0000097c

A jak jste na tom s 90. lety vy? Napište nám do komentářů.

Pokud se vám článek líbil, mohlo by vás také zajímat
Další články