Právě čtete

Léto je ideální čas na digitální dietu

3767  
Sdílet: 

Léto je ideální čas na digitální dietu

Když cítíme, že máme nějaké to kilo navíc, a není nám to jedno, tak většinou začneme ze stravy vynechávat věci, po kterých se tloustne. Jak je to ale v případě, když jsme přesyceni technologiemi, informacemi a různými daty? A poznáme vůbec na sobě, že se z nás stává virtuální tlouštík?

22. 7. 2015 3 min. čtení
Léto je ideální čas na digitální dietu

Je to opravdu těžké, protože v dnešní uspěchané době je samozřejmé být skoro pořád online, aby nám nic neuteklo. Mozek krmíme digitálními potravinami, jako jsou fotky, statusy, lajky, odkazy, videa, smsky, ale nezbývá už moc času na mentální tělocvik. A tak pomyslně kyneme, i když to navenek není vidět. Ale hlava není nafukovací a měli bychom občas umět vypnout.

IMG_9164

Na chvíli se od všeho odpojte

Nejlepší je zařadit do svých životů takzvanou digitální dietu, aby zůstaly pořád těmi normálními životy. Vyskočte občas z virtuálního světa zpět do toho skutečného a vnímejte současnost, své okolí a blízké. Celkem lehce se totiž můžete předávkovat, i když jste přesvědčeni, že to váš digitální metabolismus zvládne. Stejně jako v jídle vsaďte spíše na kvalitu, konzumujte pomalu a občas zařaďte půst.

Půst se nejlépe drží na dovolené, na kterou se rozhodnete nevzít počítač. Ideálně hledejte místo, kde není možnost připojení na wi-fi, a vůbec je tam slabý telefonní signál. Najednou se vše zpomalí a budete mít spoustu času, který můžete využít smysluplně. Například k vnitřní očistě.

IMG_9225

Proč pořád nemáme čas?

Češi prý patří mezi jedny z nejaktivnějších uživatelů elektronických přístrojů na světě. Na mobil, televizi, počítač nebo tablet se dokážeme denně dívat i sedm hodin. To je docela hodně, nemyslíte? Možná proto na otázku: „Proč si taky trochu neodpočineš?“ často odpovídáme, že prostě nemáme čas. Pojďme tedy doopravdy udělat ten první krok, odjet již na zmiňovanou dovolenou bez signálu.

IMG_9208

Zeleň je pastva pro oči i duši

Nejlepší relax najdete v přírodě. Můžete vyrazit do parku na piknik s přáteli, posedět na lavičce s krásným výhledem nebo nejlépe spojit pobyt venku s nějakým pohybem. Při svižné chůzi, jízdě na kole nebo běhu si krásně vyčistíte hlavu a utřídíte myšlenky. Ale žádná hudba do uší, ani focení. Raději ať vaše paměť poslouží jako album na všechny hezké pohlednice, které cestou posbíráte, a raději se zaposlouchejte do rytmu dechu a melodie života kolem vás.

Doma to jde taky

Pokud zrovna počasí nepřeje venkovním aktivitám nebo se vám prostě nikam nechce, relaxovat, odpočívat a nabírat novou energii se dá i doma. Základ je příjemné prostředí a pohodlí. Zaposlouchejte se do oblíbené hudby, uvelebte se v křesle, nechte myšlenky plynout. Pokud si chcete znovu připomenout zážitky z celého dne a nenechat je utéct, zkuste si psát třeba deník. Pokud nechcete být jen pasivní, cvičit a posilovat se dá i pod střechou. Můžete se také naučit několik základních uvolňujících hmatů a pustit se do automasáže unavených končetin.

SAM_5026_úprava

Kouzlo odpojení se od elektřiny

Občas se prostě odpojte, buďte offline. Pro začátek nemějte mobil stále při ruce, nechte ho co nejdéle v kapse nebo tašce. Nekontrolujte ho každých deset minut. Nabíjejte ho v jiné místnosti. Počítač ve volném čase zaklapněte a otevřete třeba knížku nebo časopis. Až pojedete z práce autobusem nebo tramvají dívejte se z okna ven, ne na displej. Uvidíte, že se na všechno najednou dokážete lépe soustředit, žádný přístroj nebude krást vaši pozornost.

No a až do toho zase spadnete, nezapomeňte na digitální dietu!

Čtěte také

Jak si nepřivézt z dovolené kila navíc?
Jak si nepřivézt z dovolené kila navíc?…5817
Proč ranní sex tak prospívá organismu?
Proč ranní sex tak prospívá organismu?…4505
Předcházejte na cestách mikrospánku
Předcházejte na cestách mikrospánku2519
Další články