Pokud si myslíte, že normcore je naprostá novinka na trhu a bude neuvěřitelně těžké sehnat oblečení podobné tomu, co nosil pohodový Steve Jobs, není tomu tak. Normcore je daleko blíž, než si myslíte. Současný styl je o nenápadnosti. A platí tady pravidlo – méně je více.
Normcore značky
Lídrem v módním trendu normcore je samozřejmě Tchibo. A bylo jím už dávno před tím, než módní bloggerky s tímto termínem přišly a pochopily, že oblékat se jako normální člověk, může být krásné. Ale je nám jasné, že kombinovat oblečení jen od jedné značky by mohla začít být nuda. A tak vám přinášíme několik dalších, co se módní linii nastavené značkou Tchibo nebo levnými vietnamskými tržnicemi z jakéhokoliv malého města začaly podřizovat.
No dobře, některé v ní jedou už delší dobu s námi, a proto je dobré si je připomenout.
The Gap
Značka The Gap byla založena na konci sedmdesátých let a už sedmnáctým rokem nabízí pohodlí pro muže i ženy, letos se sloganem: „Dress like no one is watching,“ což v překladu znamená: „Oblékejte se, jako by se na vás nikdo nedíval.“ Jediný problém s touto značkou je, že se řadí k těm z vyšší střední třídy, a tak neseženete například obyčejnou košili pod tisíc korun.
Jack & Jones
Jack & Jones začínal v roce 1990 a zaměřoval se na mladé muže. A po čtrnácti letech si brand vydobyl pozici jedné z nejoblíbenějších pánských značek, jejíž sortiment pokrývá jakoukoliv denní činnost.
Prestige
Tyhle legendární boty polovina lidí nesnáší a druhá polovina je někdy v historii měla ve svém botníku. Obyčejnější pracovní botu, kterou lidé začali používat i pro běžné nošení, asi nenajdete. A tím nám Prestige ilustrují, jak moc je Česko v oblasti normcore napřed. Tyhle boty se totiž drží na trhu už takřka 30 let.
Esprit
Od roku 1968 tato značka nabízí nejenom pohodlné oblečení na ven. V současnosti prezentuje i věci, které jsou natolik univerzální, že se dají vzít téměř kamkoli, kdykoliv a jakkoliv.
New Balance
Tento výrobce bot je jednou z největších společností v oboru na světě a už od roku 1906. Vyrábí především v Británii a v Americe a jeho portfolio zahrnuje všechny různé druhy bot a sportovního oblečení od toho nejobyčejnějšího až po to s tisíci obsaženými hypermoderními technologiemi. No, a protože ty skvělé technologie potřebují jen vrcholoví sportovci, kterých moc není, na rozdíl od milionů kondičních běžců, tak se New Balance už dlouhodobě řadí k světovým normcore lídrům.
No name Vietnamci
Ačkoliv se velké značky v posledních letech snaží podřídit se trendu normálnosti, tak se jim stejně nikdy nepovede dohnat Česko a lokální nechtěné trendsettery z maloměstských vietnamských tržnic. Jejich zboží sice většinou nic moc nevydrží, ale ideologické pozadí těchto triček bez loga je vlastně nejvíce normcore, jak to jenom jde.
… a další
Existují taky značky, které nabízí oblečení, jež napodobuje normcore, nezapomínají však do něj přidávat individuální designové nápady. Mezi ně patří německá značka se švédským odkazem Marc O’Polo, Woolrich, Desigual, Closed and Scotch & Soda, atd. A jak tomu obvykle bývá, jakmile se jednou nějaký trend uchytí, což se stalo i v případě normcoru, reagují na to velké módní domy. Sandálky od Prady, které se objevily na přehlídkovém molu při prezentaci kolekce jaro/léto 2014, jsou považovány za čistý normcore. A podobně se začali přidávat i další velcí návrháři jako Karl Lagerfeld a další. Možná třeba jednou dospějeme do bodu, kdy bude normcore tou nejvýstřednější záležitosti, a návrháři celé pojetí dnešní všednosti promění v extravaganci.
Prozatím ale platí, že pokud vlastníte miliony korun a nechcete, aby to sousedi z nižších pater zjistili – noste normcore. Pokud jdete na noblesní akci a nestihli jste si koupit róbu od Diora – noste normcore. A pokud chcete vypadat dobře a ne jako blázen – taky noste normcore.