Právě čtete

Začněte den protažením už v posteli

8494  
Sdílet: 

Začněte den protažením už v posteli

Vyzkoušejte sérii krátkých cvičení, ještě ve vaší vyhřáté posteli. Umožněte vašemu tělu i vaší mysli probudit se pomalu, rozproudit krev v těle, a začít tak den s pozitivní energií.

15. 2. 2017 3 min. čtení Veronika Wisiorková
Začněte den protažením už v posteli

Všude tma, vy jste ponoření do nějakého hezkého snu, zachumlaní do vaší teploučké peřiny. Najedou z dálky slyšíte, jak vám zvoní budík. „Ještě chvilku,“ pomyslíte si. Nedá se nic dělat, musíte vstát, abyste přišli včas do práce. Co když vám ale řeknu, že když si v té posteli pobudete ještě dalších pět minut, bude se vám nejen mnohem lépe vstávat, ale i váš den bude mnohem usměvavější. A tím nemyslím zaklapnout budík a pospat si ještě pět minut.

IMG_1365

Protáhněte se

Ležíte na zádech. Nechte oči zavřené. Protáhněte všechny čtyři končetiny do všech světových směrů. Jako by vás někdo chtěl natáhnout na skřipec a vy jste chtěli otevřít hrudník. Zhluboka se nadechněte nosem do břicha a s výdechem se doširoka usmějte. Úsměv prosím nevynechávejte, je dokázáno, že první myšlenky po ránu ovlivní celý váš den. Tím úsměvem můžete jít dobré náladě naproti.

IMG_1401

Sbalte se

Pomalu sbalte své nohy a přitáhněte je k hrudníku. Rukama si dopomozte a sbalte se do tak malého klubíčka, jaké budete umět vytvořit. S výdechem sbalte k nohám i hlavu, a protáhněte si tak krční páteř. Vaše oči jsou stále zavřené.

IMG_1445

Vytočte se

Pomalu spusťte pravou nohu do propnutí zpět na postel. Levou nohu nechte pokrčenou a snažte se ji ještě pevněji přitisknout k hrudníku. S výdechem se snažte pokrčenou nohu vytočit do pravé strany tak, aby se dotkla postele. Hlavu vytočte do opačného směru a chvíli v této pozici vydržte. Poté se opatrně vraťte a proveďte stejný pohyb s druhou nohou.

IMG_1460

Chytněte se

Vraťte se do lehu na zádech. S výdechem propněte obě nohy, propněte špičky a snažte se je zvednout až do pravého úhlu k posteli. Prokružte nejdříve pravý kotník alespoň pětkrát, poté prokružte i levý. S výdechem propněte paže a snažte se chytnout špiček, kolena jsou propnutá (pokud se vám nedaří špičky chytit, snažte se alespoň dotknout). Jakmile si chytnete špičky, vyflexujte chodidla a snažte se špičky noh stáhnout co nejvíce k tělu. Tímto protáhnete lýtkový sval, který by měl být krásně cítit.

IMG_1503

Probuďte se

Na závěr se obraťte na břicho, položte si dlaně na postel na úroveň prsou těsně k tělu a s výdechem propněte ruce, vypněte vrchní část těla a snažte se obličej směřovat do stropu. S hlubokým nádechem do břicha se odlepte, pánev od postele a posaďte se na paty. Zároveň protáhněte ruce, schovejte hlavu mezi paže a ramena se snažte protlačit do postele. Opatrně pomalinku, obratel po obratli, se zvedněte do sedu. Otevřete oči. Dobré ráno. Máte před sebou krásný nový den, tak se nezapomeňte usmívat.

Vím, že rána bývají hektická a možná si myslíte, že na takové cvičení nenajdete čas. Udělejte to pro sebe a zkuste to nejdříve přes víkend, kdy vás nebude čas tlačit. Uvidíte, že se vám bude vstávat mnohem lépe.

IMG_1512

Čtěte také

Cvičením k povzbuzení funkce ledvin
Cvičením k povzbuzení funkce ledvi15593
Nepodceňujte strečink a odpočinek po sportu
Nepodceňujte strečink a odpočinek po spo…8779
Jak spálit kalorie z obložených chlebíčků
Jak spálit kalorie z obložených chlebíčk…21535
Další články