Právě čtete

Na začátku byla dvě slova, Tchilling a bohnen

2429  
Sdílet: 

Na začátku byla dvě slova, Tchilling a bohnen

Kávová vůně Tchibo je součástí mnoha domácností již krásných 65 let. Na českém trhu se tato německá značka objevila hned na začátku devadesátých let. A to už je co slavit.

20. 11. 2014 2 min. čtení Redakce

Sloganem Tchibo je „Každý týden nový svět.“ V této souvislosti ale napadá jedna otázka. Opravdu každý týden? Dalo by se říct, že se jedná spíše o každý den. Milovník kávy ráno vstává s tím, že za pár minut provoní celý domov, anebo alespoň jeho kousíček, právě tímto lahodným horkým nápojem. A jak se říká, ráno dělá den.

S kávou se vstává, s kávou se chodí na poradu, u kávy se probírají poslední události ve společnosti. Opravdu se tedy dá s jistotou říct, že káva ovlivňuje nejeden okamžik našeho dne. Má totiž neuvěřitelnou schopnost stát se rituálem. Je jedno, zda si dáváte kávu mletou, či si rádi hrajete se zrnky, anebo preferujete tu rozpustnou. Vždy je to těch jen vašich pár minut, u kterých se můžete zamyslet, přijít na něco geniálního či jen tak na chvíli vypustit. Čas se jednoduše zastaví.

A co podle vás bylo základním zrnkem dnes už legendární značky? Tato dvojice: Max Herz a Carl Tchilling Hiryan. Pro název společnosti se daleko nešlo a sáhlo se po jménu jednoho ze zakladatelů. Což by mohlo být naprosto symbolickým, kdyby se Tchilling psalo trochu jinak, jak napovídá výslovnost. Z příjmení Tchilling Hiryan se tedy vzala první část a spojila se s německým slovem bohnen, v překladu boby. A tak vzniklo nové slovo, nám už dobře známe Tchibo, které se u většiny milovníků kávy asociuje s Hamburkem, městem, ve kterém se narodilo.

Občas správně zvolený název a samozřejmě i touha po precizním obchodu může dovést značku ke světovému úspěchu. Příběh Tchibo se ale nejdříve rodil v samotném Německu. Již ke konci devadesátých let dvacet procent veškeré kávové produkce připadalo značce Tchibo. A od milénia se pobočky této značky začaly objevovat i v jiných evropských městech. A jak je známo, kde je káva, tam je styl. Nečekalo se až tak dlouho, aby svět zjistil, jaké to je být normcore a pít kávu.

Víme, že si ho zrovna teď dáváte, tak si to užijte!

Pokud se vám článek líbil, mohlo by vás také zajímat
Další články