Pokud však cítíte, že si váš koutek nutně říká o proměnu, inspirujte se našimi tipy, jak na to. Možná je svěží vítr přesně to pravé, co jste potřebovala na dokončení tak dlouho odkládaného úkolu!
1. Dostatečně velká pracovní deska
Dopřejte svým rukám i mysli rozlet a nehrbte se u malého stolečku, pokud vás k tomu okolnosti nenutí. U stolu, kam se pohodlně vejdete, se vám bude pracovat mnohem lépe.
2. Hlavní pomocníci vždy na dosah ruky
Nezdržujte se hrabáním v zásuvce a věci, které při práci používáte dennodenně, mějte přichystané pořád po ruce. Mohou to být psací potřeby, vždy pohotová zásuvka s nabíječkou na počítač a telefon, brýle anebo třeba disk na důležité prezentace a zálohování.
3. Abyste se nehrbili
Vyhněte se bolavé šíji a nastavte si monitor tak, abyste na něj vždy dobře viděla s napřímenou páteří. Stejně tak myslete na vaše zápěstí, jinak se časem může bolestivě ozvat. Předloktí by mělo být v jedné rovině s rukou.
4. Pár kousků pro potěchu oka
Dodejte vašemu stolu osobitý nádech, který vystihuje vaše já. Několik hezkých detailů dokáže divy. Kupte si nový hrnek na kávu, designový notes nebo třeba krásné pero, po kterém pokukujete už léta. Zapisování poznámek bude naráz jedna radost.
5. Nepřehlťte stůl
Dekorace, které vám zpříjemní čas strávený u stolu, jsou fajn. Dejte ale pozor, abyste z desky nevytvořila malou skládku. Bude vás to rušit při soustředění a odvádět vaši pozornost k jiným myšlenkám.
6. Aspoň kousek zeleně
Je vědecky prokázáno, že výhled na zelenou rostlinu zvyšuje produktivitu až o 15 %. Nemusíte z místnosti udělat botanickou zahradu. Stačí jedna hezká květina. Jestli se vám líbí čistý japonský styl, určitě jděte do bonsai stromu.
7. Vytvořte si paměťový systém
Dostala jste najednou skvělý nápad? Ujistěte se, že ho budete mít kam zaznamenat. Stejně jako důležité schůzky a úkoly, která vám zbývají dokončit. Někomu pomáhá nástěnka, někdo nedá dopustit na lepící papírky, jiný si píše seznam. Tak jako tak, odstraňovat vizuálně dokončené úkoly je skvělý pocit. Zkuste to!
8. Srovnejte dokumenty do latě
Už žádná panika, že jste ztratila důležitou fakturu nebo doklad o zaplacení. Udržujte všechny papíry pohromadě a seřaďte je jasně a přehledně. Ušetříte si čas i nervy. Fungují krabice, šanony i přihrádky v šuplících. Řaďte je podle účelu, data nebo třeba abecedně – cokoliv pro vás bude fungovat nejlépe.