Právě čtete

Nehubněte do plavek, zhubněte napořád

29128  
Sdílet: 

Nehubněte do plavek, zhubněte napořád

Plakáty a reklamy kolem nás nám především před prázdninami připomínají, že novoroční předsevzetí o dokonalém těle připraveném ukázat se v létě v plavkách, se letos (možná opět) splnit nepovede. A když jste cvičit začala, výsledky přicházejí pomalu a pravidelný trénink je jen nedosažitelným cílem ve vašem nabitém programu.

1. 6. 2016 6 min. čtení Redakce
Nehubněte do plavek, zhubněte napořád

Házet flintu do života ale nemusíte, protože zhubnout jde. Své o tom ví i Veronika, Maruška a Monika, které se potýkaly se stejným problémem a nyní jsou k nepoznání. O své hubnoucí příběhy a rady se s námi podělily.

Veronika Wisiorková z Healthy Lifestyle

Už to bude pět let, co jsem se rozhodla, že můžu být spokojená s tím, jak vypadám. Nikdy jsem nebyla obézní, to ne. Vždy jsem totiž měla blízko k pohybu a zdravé stravě. Tancovala jsem závodně v taneční skupině od svých 13, ale protože jsem neměla upravenou stravu, zůstávala jsem taková lehce oplácaná holka, přestože jsem tohle označení nesnášela, řekla bych, že jsem byla „krev a mlíko“. Takových pět kilo dolů a byla bych spokojená…

37286_1491922145891_4139339_n

První krůčky

Vzpomínám si, kdy jsem se rozhodla, že můžu vypadat lépe. Měla jsem za sebou pokusy s nesmyslnými dietami, ale tentokrát jsem na to chtěla jít jinak. Začala jsem studovat knížky a články o správném složení stravy. Všímala jsem si bílkovin a zeleniny v každém jídle a omezila jsem trochu sacharidy. K tanečním tréninkům jsem přidala do té doby nenáviděný běh a než jsem se nadála, byla jsem asi o osm kilo lehčí. V tu dobu si začalo mé změny všímat okolí a já jsem chtěla své zkušenosti předávat dál, tak jsem si založila blog, prostřednictvím kterého dodnes předávám zkušenosti, recepty a motivaci ostatním fitness nadšencům.

Současnost

Chtěla jsem ale víc, tak jsem taneční tréninky vyměnila za pravidelné návštěvy fitness centra a na svém těle jsem začala pracovat trochu jinak. Těžké váhy, správně nastavená strava pod dohledem trenéra, odhodlání a radost mě nakonec přivedly až na soutěžní pódia kategorie bikini fitness. Holka „krev a mlíko“ co si vždycky myslela, že se z té své ustálené váhy a oplácaných stehen nikdy nedostane, najednou předváděla vypracované tělo v plavkách.

IMG_6776

Dnes je fitness mým stylem života. Něčím, co mě naplňuje a baví a právě proto můžu své tělo měnit k obrazu svému. Není totiž těžké shodit pár kilo, ale najít si radost v té cestě, užít si skvělý pocit po tréninku a vychutnat si zdravé jídlo, to je trochu obtížnější cesta. Jakmile si ji ale najdete, tělo i mysl vám to vrátí a vy se na sebe budete do zrcadla koukat s úsměvem na rtech.

Monika Gavlovská z Fitness as a lifestyle

Má úplně první proměna začala již před 6 lety. Nikdy bych nevěřila, co všechno tahle původně malá změna v budoucnu způsobí. Kdybych se tehdy na gymnáziu nezačala zajímat o pohyb a zdravý životní styl, určitě bych nežila život, jaký žiji nyní. Tehdy jsem byla jako skoro každá náctiletá nespokojená se svou postavou. Během krátké doby jsem přibrala asi 8 kilo, což byl opravdu velký impulz k tomu, začít něco dělat.

MGavlovská

První krůčky

Postupně jsem začala upravovat stravu, zařazovat zdravé potraviny, pravidelně cvičit a zajímat se o všechno kolem zdravého životního stylu. Kila šla bez velké námahy rychle dolů. Stačilo omezit pečivo a sladkosti, zařadit více zeleniny, ovoce, kvalitních mléčných výrobků a oříšků.

A pohyb? Prvních pár let jsem začínala na pouhých 15-30 minutách domácího cvičení zhruba 5x týdně. A i to stačilo ke zpevnění postavy a shození nadbytečných kil. Nyní již cvičím podstatně víc. To však především proto, že se cvičení a fitness stalo i mou prací, díky které jsem se dostala i k dalším odvětvím, jako je třeba vzpírání, které je nyní i mou závodní disciplínou.

Současnost

Od toho počátečního hubnutí tehdy na střední uběhla již spousta let. Váha se drží, plus minus 2 kila. Tuky však šly dále dolů a díky silovému cvičení naopak vzrostla svalová hmota. Taky jsem se naučila jíst zdravě, což mi zůstalo doteď, a i proto není vůbec těžké si shozená kila udržet. Navíc není třeba být 100% striktní. Je to o vyváženost. Alespoň z 80 % jezte zdravě a ve zbytku si můžete občas dopřát nějakou tu dobrotu navíc.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nebojte se změnit svůj životní styl. Není to vůbec těžké. A třeba vám to otevře dveře do úplně jiného života, než byste čekali – já se díky tomu prvotnímu rozhodnutí dostala k práci osobní trenérky, výživové poradkyně, začala jsem psát blog, poznala spoustu skvělých lidí a především mého skvělého přítele. Nejsou to jen shozená kila, je to mnohem, mnohem víc.

Maruška z Rutina.cz

Výkyvy váhy mi začaly v 18 letech po odcestování do ciziny, kdy stres, možnost dovolit si koupit kdejaký pamlsek a neřešení jídelníčku udělalo své. Vždy jsem se pak na čas kousla a nárazovým běháním a úpravou jídelníčku jsem shodila. Jakmile mne však přestalo bavit běhat, přestalo mne bavit se i zdravěji stravovat. Takto jsem s výkyvy váhy bojovala až do mých 31 let, kdy jsem po svém druhém porodu dosáhla vrcholu největšího – 72 kg při 165 cm a absolutně nulové kondice.

Rutina rok2010leto

První krůčky

Můj váhový rekord byl tím impulzem, od kterého jsem se rozhodla jednou provždy odrazit. Možná i mé dvě děti mi pomohly si v hlavě přerovnat priority, že jsem mou cestu za zdravým životním stylem vzala vážně. Nechtěla jsem shodit nárazově a běhat, dokud mne to zase nepřestane bavit. S dětmi bylo času málo a financí nebylo nazbyt, a tak jsem začala cvičit krátké intenzivní sestavy, které nevyžadovaly ani pomůcky, ani příliš času, stačilo jen intenzivně pár minut cvičit. Díky tomu se pohyb stal pravidelnou součástí mého dne, cvičení mne začalo bavit a já z něho za několik týdnů udělala zvyk. Po čase jsem si začala tvořit své vlastní sestavy dle toho, kolik času jsem měla a co jsem chtěla trénovat – někdy bolely nohy a tak jsem cvičila ruce, jindy naopak.

Změna na sebe nenechala dlouho čekat a do dvou let jsem měla figuru, jakou jsem neměla ani před dětmi. Možná se to někomu zdá jako dlouhá doba, ale za 2 měsíce bych své nafouknuté tělo nepřetvořila zdravým způsobem. Ani jídelníček jsem nebyla schopna a ochotna překopat ze dne na den. Změny byly postupné, nebyly tudíž ani tak náročné – pomalu a jistě se stávaly součástí mého života. To, jak jsem se ke svému tělu chovala, se stejným tempem odráželo zvenčí. Naučila jsem se lépe jíst, vytvářet svůj vlastní cvičební plán, aby byl pro mne co nejúčinnější a nemusela jsem trávit hodiny někde ve fitku nebo stereotypním běháním.

Současnost

Nevím, zda bych bez dětí natolik přehodnotila svůj životní styl. Každopádně jsem ráda, že je mám a že mi komplet změnily život – dnes jsem matka, sportovkyně a výživová poradkyně, mám fitness web a pomáhám lidem shodit přebytečná kila. V tomto odvětví se vzdělávám dál a baví mne to. Jsem vlastně ráda, že jsem před 6 lety byla z mého zevnějšku tak nešťastná a měla komplexy, jinak bych dnes nebyla tam, kde jsem, a nepsala tyto řádky o své proměně.

Rutina tchibo3velikostproweb

Čtěte také

Naučte se běhat s profesionály
Naučte se běhat s profesionály39849
Venkovní posilovna jako ideální místo pro workout
Venkovní posilovna jako ideální místo pr…16694
Co cvičit v těhotenství?
Co cvičit v těhotenství?4324
Další články